Am dezghetat preturile! Beneficiaza acum de -50% reducere! Transport Gratuit la comenzi > 29lei*
Beneficiaza acum de -50% reducere!
Transport Gratuit la comenzi > 29lei*
-15%

Cum Sa Nu Scrii Un Roman

Mai multe informatii
Editura Baroque
Autori Howard Mittelmark, Sandra Newman
Nr pagini 312
ISBN 9786068564111
Format 135 x 210 mm
Tip coperta Brosata
Pret standard 38,44 lei Reducere 5.77 lei
Now Only 32,67 lei
Disponibilitate: In stoc
Numai 2 ramase
  • Termen de livrare: 10 zile lucratoare
  • LIVRARE GRATUITA la comenzi peste 29 lei
Howard Mittelmark a lucrat pentru agenti literari si editori de carte sau de presa, in diverse functii editoriale. Cronicile de carte si eseurile sale au aparut in The New York Times, The Washington Post, The Philadelphia Inquirer, International Herald Tribune, Hollywood Reporter si in multe alte publicatii. A scris romanul Age of consent si o intreaga serie de carti de stiinta pentru copii. In calitate de ghost-writer s-a implicat activ in zeci de romane si de memorii, inclusiv in doua bestselleruri New York Times. Sandra Newman este autoarea celebrului volum Lit Kit, o moderna si nonᆳconformista istorie a literaturii universale. Apoi a scris doua romane, Cake si The Only Good Thing Anyone Has Ever Done (finalist la Guardian First Book Award, editia din Marea Britanie). Memoriile ei, Folk Tales of the Rich, au aparut la Random House. A predat creative writing la Temple University, Chapman University, The University of Colorado, The Unterberg Poetry Center si la Gotham Writersメ Workshop. Proza, eseurile, conferintele si cronicile ei apar in Harperメs, Conjunctions, Salmagundi, The Observer si Express (UK) si sunt difuzate la BBC Radio 3 si 4. 200 DE GRESELI CLASICE SI MULT MAI INGENIOASE DECAT NOI Un ghid esential si plin de curaj al celor mai raspandite si tentante greseli comise de marile sperante ale literaturii, cu un candid apetit de debutant. Si cel mai scurt drum al romanului tau din cosul cu manuscrise respinse direct in vitrinele librariilor. Howard Mittelmark si Sandra Newman demonstreaza cu mult umor cum toate aceste greseli reusesc sa mutileze un text si te invata cum sa depanezi si sa corectezi introducerile, sfarsiturile, personajele negative, eroii romantici, stilul si spiritul, perspectiva si vocea auctoriala si cum sa pui in ordine toate firele de nisip de pe plaja privata a romanului tau. Un manuscris se pravaleste urland din ceruri ユ Sunati-l pe avocatul meu specializat in patente! striga Thomas Edison. Am inventat telefonul! ユ Paralaxa manciuriana a enigmaticei conspiratii thetane ユ Copilul este tatal digresiunii ユ Proza purpurie albastra ユ Buna! Eu sunt autorul! ユ Adio, cititor crud! Legaleza, oficialeza si psihopupu sunt o plaga din ce in ce mai accentuata in fictiunea amatorilor. Dupa ce a petrecut ani intregi scriind corespondenta de afaceri, completand formulare de aplicatii si dandu-si vecinii in judecata, scriitorul novice incepe sa scrie o scena de dragoste si rezultatul suna ca si cum ar fi o traducere din vulcaniana. Limbajul evaluarilor psihiatrice se imbina cu cel al formularelor de impozit, dand nastere unui cocteil enervant de cuvinte din patru silabe care inseamna "dragutモ. Indelungata lupta a scriitorului de a stapani limbajul afectat si dezᆳradacinat al oficialitatilor l-a facut sa creada ca scrisul trebuie sa fie plat si lipsit de viata pentru a fi inteligent. TMTM De la finele anilor saptezeci si inceputul deceniului urmator, scriitori precum Stephen King sau Ann Beattie si-au dezvoltat stiluri de scris numite adesea Realism de Supermarket. Arunᆳcand la gunoi o tendinta generala din literatura americana de a trata numele de branduri ca detalii superficiale, efemere, care ar dauna caracterului etern, transcendental, al literaturii, Realistii Supermarket au descoperit ca, referindu-se la mobila Sears sau la vinul Riunite, nu faceau altceva decat sa gaseasca o metoda eficienta de a conjura cultura americana contemporana. Insa scriitorii care le-au urmat au inteles cateodata gresit acest lucru si si-au umplut romanele cu liste aleaᆳtorii de cumparaturi. A mentiona nume de branduri poate fi o metoda puternica de a transmite informatie ヨ atunci cand transmite informatie ("Isi renovase total bucataria si o dotase complet cu aparatura Subzeroモ), nu si cand nu spune nimic in plus fata de orice generalitate ("Ea a bagat painea in cuptorul cu microunde marca General Electricモ). Copywriterii din publicitate se confrunta cu o sarcina total diferita de a ta, romancierul. Ei au in general la dispozitie doar cateva randuri in care sa-si inveleasca mesajul ヨ doar cateva secunde din atentia cititorului ヨ si din acest motiv si-au dezvoltat o forma concentrata si artificiala de limbaj, foarte diferita de ceea ce consideram in general a fi scrisul. Daca romanul ar fi fost un soi de vin vechi si fin, in comparatie cu el, stilul reclamelor ar cam fi un concentrat din suc de struguri: numai printr-o conventie vorbim despre struguri, si nu e nevoie decat de putin din acel suc nediluat pentru a-ti face rau. Textul de pe clapeta unei carti, descrierea de pe coperta a patra sunt adesea mai asemanatoare reclamelor decat este scrisul propriu-zis, iar locul lor este in exteriorul cartii, unde-si pot face treaba de a atrage atentia strainilor care trec pe langa raft. A gasi acele texte in interiorul cartii poate face cititorul sa reacᆳtioneze ca in fata unei reclame, adica sa schimbe canalul.
Scrieti propria recenzie
Recenzati:Cum Sa Nu Scrii Un Roman
Rating-ul dumneavoastra